chalkidikitv.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος: Θα μελετήσουμε το αν θα βαπτίζονται τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών

Κοινοποίηση

Όταν ο Αρχιεπίσκοπος είπε «όχι» τον χειροκρότησαν όλοι ανέφερε μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις» ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος και Αγίου Βλασίου, μέλος της επιτροπής Τύπου της Ιεραρχίας. Η απόφαση ήταν ομόφωνη, δεν υπήρχε καμία αντίρρηση και καμία αντίδραση ενώ δείχνει την ενότητα της Εκκλησίας επεσήμανε μεταξύ άλλων.

Πρόσθεσε ότι «θα συνταχθεί ένα κείμενο το οποίο θα αναγνωστεί στις εκκλησίες, στους ιερούς ναούς, στις 4 Φεβρουαρίου. Λέγεται “Προς τον λαό” και συνηθίζει η Εκκλησία να το κάνει αυτό μέχρι τώρα για σοβαρά θέματα. Συντάσσει ένα κείμενο ώστε να ενημερωθεί ο λαός. Στη συνέχεια ή παράλληλα θα συνταχθεί και ένα κείμενο με σε νομικό πλαίσιο και με νομικό περιεχόμενο, το οποίο θα αποσταλεί σε όλους τους βουλευτές του Κοινοβουλίου».

Ερωτηθείς για το αν η αγάπη της Εκκλησίας αφορά και άτομα που έχουν διαφορετική σεξουαλική προτίμηση και συμβιώνουν με τον ή την σύντροφό τους απάντησε: «η αγάπη της Εκκλησία είναι δεδομένη, όπως ακριβώς είναι και ο Χριστός. Και ο Θεός αγαπάει τους πάντες και τους αμαρτωλούς και τους δικαίους και όλους. Λοιπόν, είναι δεδομένη η αγάπη της Εκκλησίας, αλλά βεβαίως ασκεί ποιμαντική και στους ετερόφυλους και στους ομόφυλους. Αλλά εδώ έχουμε ένα θέμα το οποίο είναι κάτι το ιδιαίτερο. Δηλαδή αναιρείται το μυστήριο του γάμου. Η Εκκλησία έχει ένα θεσμό, έχει τα μυστήρια και βεβαίως δέχεται όλους τους ανθρώπους και τους ασκεί ποιμαντική, όταν βέβαια υπάρχει μετάνοια. Δηλαδή άλλο είναι η αγάπη, η οποία βεβαίως δίνεται σε όλους τους ανθρώπους και άλλο είναι η ποιμαντική καθοδήγηση την οποία ασκεί. Και βεβαίως το να είναι κανείς ενεργητικά μέλος της Εκκλησίας. Επομένως, δεν πρέπει να συγχέεται η αγάπη, η οποία είναι δεδομένη και βεβαίως ένας που επιστρέφει και ζητάει τη βοήθεια της Εκκλησίας με μετάνοια, η Εκκλησία τον αποδέχεται».

Για το γιατί ενοχλεί την εκκλησία ο πολιτικός γάμος των ομόφυλων απάντησε ότι «Η Εκκλησία έχει ένα θεσμό, έχει τα μυστήρια της, έχει τον γάμο της και επομένως καθετί το οποίο είναι εκτός της μυστηριακής ζωής δεν είναι αποδεκτό από την Εκκλησία, εκτός αν υπάρχει μετάνοια».

Στην ερώτηση αν εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι είναι «πορνεία» ο πολιτικός γάμος απάντησε «Ναι, αυτή είναι η παράδοση της Εκκλησίας. Δηλαδή κάθε τι το οποίο δεν ευλογείται, δεν ιερολογείται, είναι μια σχέση που γίνεται μεταξύ δύο ανθρώπων, η οποία δεν έχει ευλογηθεί από την Εκκλησία. Λοιπόν, πολλώ μάλλον εδώ για τους ομοφυλόφιλους, για τον λεγόμενο ομοφυλοφιλικό ή ομόφυλο γάμο».

Στην ερώτηση αν είναι παρεκτροπή η ομοφυλοφιλία απάντησε «Βεβαίως. Παρεκτροπή από την εντολή του Θεού.
Γιατί ο Θεός έκανε τον άνθρωπο και τους έκανε άρσεν και θήλυ και ευλόγησεν αυτούς».

Ερωτηθείς αν ένας ομοφυλόφιλος είναι λιγότερο πιστός από έναν ετερόφυλο είπε « Μπορεί να πιστεύει. Αλλά εμείς λέμε έχουμε ένα θεσμό. Ο θεσμός αυτός της Εκκλησίας έχει ορισμένα καθήκοντα τα οποία πρέπει να τηρεί κανείς. Επομένως, καθένας ο όποιος δεν τηρεί αυτά που λέει η Εκκλησία, είναι εκτός της μυστηριακής ζωής της Εκκλησίας. Φυσικά, σας είπα και προηγουμένως, η Εκκλησία είναι φιλάνθρωπη και αγαπά. Είναι ένα πνευματικό νοσοκομείο. Είναι ένα θεραπευτήριο που θεραπεύει, αλλά θεραπεύει αυτούς που θέλουν να θεραπευτούν. Εμείς σεβόμαστε και την ελευθερία του καθενός να μη ζει κατά την παράδοση της Εκκλησίας, αλλά όταν θέλει να λέγεται μέλος της Εκκλησίας, πρέπει να ανταποκρίνεται σε αυτό που λέει η Εκκλησία, όπως ακριβώς γίνεται και σε κάθε οργανισμό. Όταν θέλει να είναι κανείς μέλος μιας παρατάξεως, πρέπει να τηρεί τις αρχές της παρατάξεως αυτής».

Σε άλλο σημείο είπε ότι θα μελετήσουν το αν θα βαπτίζονται τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών. Απαντώντας στην ερώτηση του Κώστα Παπαχλιμίντζου αν θα δεχθεί η Εκκλησία να βαφτίσει παιδί υιοθετημένο από ένα ομόφυλο ζευγάρι υπογράμμισε ότι «Υπάρχει ένα πρόβλημα. Καταρχάς δεν ευθύνεται το παιδί γι’ αυτό το θέμα. Το δεύτερον είναι ότι ξέρετε στην αρχαία εκκλησία βαπτίζονταν σε μεγάλη ηλικία και ήταν δική τους απόφαση και περνούσαν από ένα στάδιο κατηχήσεως. Αναγνωρίστηκε από τον 5ο αιώνα και μετά ο νηπιοβαπτισμός. Δόθηκε η δυνατότητα να βαπτίζονται τα νήπια, ακριβώς γιατί ξέρουμε ότι θα αναπτυχθεί σε μια χριστιανική οικογένεια και γι’ αυτό υπάρχει ο ανάδοχος, ο οποίος θα του μιλήσει για την Εκκλησία και για τη ζωή της Εκκλησίας. Οπότε εδώ υπάρχει ένα πρόβλημα πραγματικά. Δεν πήραμε συγκεκριμένη απόφαση χθες, αλλά θα το μελετήσουν τα συνοδικά όργανα. Αν βαπτιστεί το παιδί -που δεν ευθύνεται επαναλαμβάνω – δεν θα μεγαλώσει σε μια οικογένεια με χριστιανικά πρότυπα. Αν γίνει βάπτιση των παιδιών των ομόφυλων, τότε στην πράξη που θα παρίστανται, αναγνωρίζουμε. Δεν μπορεί από τη μια μεριά να λέμε δεν αναγνωρίζουμε τον πολιτικό γάμο των ομοφυλοφίλων και από την άλλη μεριά εν τη πράξει να το αναγνωρίζουμε. Άλλωστε ξέρετε ότι όταν γίνεται μια βάπτιση οι υπογράφουν οι γονείς. Τι θα υπογράψουν; Γονέας 1 και γονέας 2; Υπάρχουν διάφορα προβλήματα τα οποία ετέθησαν χθες στην Ιεραρχία. Δεν ελήφθη απόφαση, παραπέμφθηκε στα συνοδικά όργανα προκειμένου να μελετηθεί».

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σε δύο νέους χώρους μεταστεγάζονται τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών σε Αθήνα και Επίδαυρο

ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΝΙΚΗΤΗΣ

3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής